مطالعات نشان داده است که کارمندان بیشترین تأثیر پذیری را از مدیرانی دارند که از نیروی تخصص و قوه تفکر بالاتری برخوردارند . مدیری که متخصص است و قابلیت های رهبری ، نگرش ها و رفتارها و ارزشهای دیگران را تحت تأثیر قرار می دهند ، مورد توجه بیشتری خواهد بود.رهبران ومدیران امروزی می بایست متناسب با تغییرات محیطی یا تحولات ، منطبق باشند .دراین صورت لازم است سازمانها به مسائل به عنوان یک کل به اهداف دراز مدت و بادوام ، با زیر سؤال بردن بدیهیات آشکار ، تغییر در سبک تفکر و بهبود بخشیدن به آن و تغییر در بینشهای فلسفی ، به این مهم دست پیدا کنند.در بسیاری از محیط ها و موقعیت های آموزشی و شغلی، بر توانایی های فردی تأکید میشود و توانایی ها برای موفقیت در مدرسه ، موقعیت های شغلی و زندگی، مهم و ضروری هستند اماباید توجه داشت که توانایی ها به تنهایی نمی توانند عامل موفقیت باشند، بلکه باید سبک های تفکر و یادگیری را به عنوان یکی از عوامل مهم و مؤثر در موفقیت شغلی و تحصیلی افراد در نظر گرفت . افراد باتوانایی های یکسان، به دلیل وجود سبک های متفاوت ، ممکن است ازنظر پیشرفت متفاوت باشند و یا مشاغل مختلفی انتخاب کنند.زیرا بدلیل وجود سبک های متفاوت توانایی های خود را به شیوه های متفاوتی به کار میگیرند ودر نتیجه به تقاضاها و درخواست های موجود درموقعیت های آموزشی یا شغلی به طورمتفاوتی پاسخ میدهند.در واقع، سبک های تفکر، پلی را بین دو حوزه هوش شناخت و شخصیت ایجاد کرده اند که با مطالعه آنها می توان این دو حوزه را همزمان، مورد مطالعه قرارداد.روابط معنا داری که در گذشته ، بین سبک تفکر و شخصیت ،۲۰۰۱) و همین طور شخصیت و هوش هیجانی بدست آمده است ، یک اساس عقلانی برای ارتباط این دو سازه را ایجاد می کند
محصول های مرتبط
بررسی تاثیر هوش رقابتی بر عملکرد کارکنان
۱-۱-مقدمه ۱-۲- بیان مسئله ۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق ۱-۴- فرضیات پژوهش ۱-۵- اهداف تحقیق ۱-۶- روش تحقیق ۱-۷- روش…
بررسی رابطه بین توانمند سازی روانشناختی و یادگیری سازمانی
فصل اول ۱-۱-.مقدمه. ۱۳ ۱-۲-بیان مساله. ۱۴ ۱-۳- اهمیت و ضرورت پژوهش…. ۱۷ ۱-۴-اهداف پژوهش…. ۱۸ ۱-۴-۱- هدف اصلی.. ۱۸…
نقش نظام حفظ و نگهداری منابع انسانی درعملکرد کارکنان
نقش نظام حفظ ونگهداری منابع انسانی درعملکرد کارکنان ۱-۱-مقدمه ۱-۲-بیان مساله ۱-۳-اهمیت وضرورت تحقیق ۱-۴-اهداف تحقیق ( شامل اهداف عملی…
تاثیرسیستم مدیریت ارتباطات داخلی بر سکوت سازمانی
تاثیرسیستم مدیریت ارتباطات داخلی بر سکوت سازمانی – فصل اول- کلیات تحقیق مقدمه ۱-۱- بیان مسأله ۱-۲- ضرورت موضوع تحقیق…
تاثیر سرمایه اجتماعی بر ارتقا امنیت عمومی از دیدگاه فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی استان گلستان
فصل اول:کلیات تحقیق مقدمه بیان مساله اهمیت وضرورت تحقیق انگیزه تحقیق وانتخاب موضوع اهداف تحقیق سوالات تحقیق فرضیه های…
رابطه بین توسعه منابع انسانی و رضایت شغلی کارکنان
رضایت شغلی را می توان به عنوان نتیجه تمام عوامل تأثیرگذار بر کیفیت زندگی کاری افراد مطرح کرد. رضایت شغلی…
قوانین ثبت دیدگاه