![](https://24soal.ir/wp-content/uploads/2022/03/article-image-5.webp)
امروزه در دنیای تجارت، شرکتها برای دستیابی به سود و سهم بازار بیشتر از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند؛ و بی رحمانه به رقابت با یکدیگر میپردازند. فروشگاههای زنجیرهای هم از این امر مستثنی نیستند. مدیران این فروشگاه ها به منظور جذب بیشتر مشتری رفتار مصرف کنندهگان را به دقت زیر نظر گرفته و سعی میکنند فضای فروشگاه، اجناس و شرایط را به گونهای فراهم آورند تا از هر نظر مطابق با خواست مشتری بوده و رضایت وی را جلب نمایند.چالش اصلی، ایجاد و حفظ اتمسفر جذابی است که مشتری را برای ورود به فروشگاه و خرید ترغیب نماید. در حقیقت میتوان گفت یا فروشگاه، یک میدان جنگ است که هر سانتی متر از طبقات، دیوارها و فضای آنها از طدان جنگ، برای کسب مشتری باید تمام مهمات ممکن را جمع نمود. یکی از شگردهای ساده و تاثیرگذار در این کارزار تبدیل محیط فروشگاه به مکانی دلپذیر برای خرید میباشد .اما رف صدها تولیدکننده، عمده فروش و توزیع کننده، که به طرز بیرحمانهای با هم در حال جدال هستند مورد حمله قرار میگیرد. در این میقبل از رسیدن به این مرحله، شناخت مشتری، ویژگیهای آن و دلایل جذب وی به سمت خرید به خرده فروشان کمک میکند تا فضا و شرایط را به نحوی فراهم آورند تا موجبات جذب مشتری فراهم آید. بسیاری از خرده فروشان بر این امر اذعان دارند که محیط فروشگاه بر رفتار خرید مشتریان تاثیر بسزایی داشته و میتواند احتمال بروز رفتارهای خاص از جانب مشتریان را افزایش دهد. بسیاری از این عناصر رفتار خریداران را از طریق تاثیرگذاری بر احساسات آنان تحت تاثیر قرار میدهند، برخی از آنان ممکن است عکسالعمل مستقیم از سوی خریداران را به دنبال داشته باشند . خریدی که با عکسالعل سریع همراه باشد و احساسات در آن دخیل باشد را میتوان خرید آنی نامید. عوامل بسیاری بر رفتار خرید آنی تاثیرگذار است. شناخت این عوامل میتواند به خرده فروشان در جذب مشتری و فروش بیشتر کمک کند. در نتیجه میتوان با شناسایی و بررسی این عوامل کمک شایانی به خرده فروشان نمود.
محصول های مرتبط
بررسی سنجش اقدامات مدیریت منابع انسانی در ارتقاء عملکرد تعاونیهای تولید کشاورزی
مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت انجام تحقیق اهداف تحقیق فرضیههای تحقیق چارچوب نظری تحقیق تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات…
تاثیر فرهنگ سازمانی مدل هافستد در کاهش فساد اداری
تاثیر فرهنگ سازمانی مدل هافستد در کاهش فساد اداری فصل اول: کلیات تحقیق ۱-۱ مقدمه ۱-۲ بیان مسئله ۱-۲-۱ تعریف…
تاثیر توانمندسازی و هوش عاطفی بر کیفیت خدمات
تاثیر توانمندسازی و هوش عاطفی بر کیفیت خدمات فصل اول- طرح و کلیات تحقیق مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت…
پیشنهاد الگوی آرایش رسانه ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای نوین رسانه ای جهان
فصل اول: کلیات ۱-۱٫ مقدمه ۲-۱٫ بیان مسئله ۳-۱٫ ضرورت و اهمیت تحقیق: ۴-۱٫ اهداف تحقیق ۵-۱٫ سؤالات تحقیق ۶-۱٫…
شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی بانک رفاه شعب بانک رفاه شهر بوشهر
تأثیر فناوری ارتباطات و اطلاعات در حوزه تجارت و بازرگانی موجب تغییرات ساختاری در اقتصاد جهانی و به وجود آمدن…
بررسی و تحلیل تاثیر توانمند سازی مدیران در برقراری ارتباط موثر با کارکنان
بیان مساله- کوئین و اسپرتیزر معتقدند با وجود آن که توانمندسازی می تواند مزیت رقابتی به یک سازمان بدهد و به…
قوانین ثبت دیدگاه